Sen bloggning/Sparsamhet

Ja det var ett tag sedan man bloggade, men får väl försöka skärpa mig lite & skriva oftare :P Men idag har jag varit och kollat på "korp-match" i bowling:P rätt roligt & kolla på iaf , min mor & lillasyster vann med 6-0 och det var bra :) Så det är bara att köra lika bra nästa onsdag :) Och sedan var det en ganska kul grej som hände idag de var att jag fick brev från försäkringskassan om att jag skulle få mitt underhåll och sen fick jag reda på hur mycket jag fick och då fick ja dubbelt :) För att det var för september månad och oktober månad :) Det var gött att jag fick dubbelt för då ska jag kanske köpa en ny mobil och sedan fixa internetbank & sen så måste ja verkligen ha nya vinterskor för att mina gamla kan jag inte ens ha längre :( lite surt faktiskt, men som sagt man kan väl tydligen inte ha samma skor flera omgångar vad vet jag. Men det ska iaf köpas nya och dem ska inte vara för dyra heller utan lagom pris är typ 300 eller nå:) de är ett bra pris tycker jag själv :) Sen så på fredag kommer studiebidraget också :) då får jag ännu mer pengar, måste spara till körkortet också måste ju ta de någongång med :) Sen måste jag även ringa och boka mina körlektioner så jag måste som sagt utnyttja dom lite :) Dem är ju ändå gratis , så jag får säga till dem att jag är nybörjare så dem visar mig hur jag ska göra så fixar de sig allting =)  Sen måste man ju sätta in pengar till mina fonder också så det blir mycket utgifter när man får betala allting själv, och så kom jag på en sak till att jag måste klippa mig för att mitt hår är lite slitet eftersom jag har färgat det ett ex antal ggr , så det är bara och betala och se glad ut :P Men vissa saker kan man faktiskt hoppa över som t.ex. helt onödiga saker, ska man köpa någonting så ska det ju vara någonting vettigt som man verkligen behöver, annars är det ju ingen vits med och köpa nå som man inte behöver.
Men får väl se vad det blir, det som jag har som obligatorisk grej det är nya skor & eventuellt klippning. Sen resten kan man ju egentligen skita i.
Måste lära mig att vara sparsam också och inte bara köpa en massa onödigt skit som man egentligen inte behöver, det är ju inte bra. Då har man typ kastat pengarna i sjön ungefär, så de måste jag verkligen lära mig.
Och ska jag ha nå körkort så får jag spara pengar , sen tror jag mamma betalar lite grann iaf. Så jag slipper betala allting själv. Men får väl se vad det blir för någonting..
Nej nu orkar jag inte skriva någonting mera, men det kommer fler inlägg ja lovar ;)

Hare bra // Swampeen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: