2 Augusti

Ja nu är det redan andra dagen i en ny månad nämnligen Augusti som ni säkert vet redan :p haha.. Så får väl helt enkelt se vad denna månad kommer att bestå av. Vet iaf att det kommer bli fattigt. Kommer att berätta varför sen.

Idag så vet jag inte riktigt vad det blir, har blivit tillsagd att städa typ hela undervåningen.. Vilket inte är så speciellt roligt att göra direkt. Räcker nästan med det som jag får städa i mitt rum, kan iaf säga att de blir som ett bombnedslag ibland och då blir det som sagt en hel del att städa upp. Själva anledningen till att man fick den där tillsägelsen till att städa typ hela undervåningen var att jag fick 350 sketa kronor när man var till Örebro för ett tag sedan, fick typ ingenting för de jag fick eftersom bussen kostade 106 kr totalt.. Då blev det inte alls mycket kvar att handla för. Fick inte så mycket bara för att min bror kommer att kosta över 4000 denna månad typ bara för att han ska iväg på en massa bowlingtävlingar & massa annat som kostar hur mycket som helst. Förstår inte att man kan lägga ut så mycket pengar på något sådant.  
Så har man ynka 207 kr på kontot nu och sedan i slutet av denna månad så har man 107 kr kvar och sedan i slutet på september så har man 7 kr kvar. Bara för att man har fonder som de går 100 kr till varje månad, vet inte hur man stoppar de dära bara för ett tag. Skulle vara bra att ha de dära pengarna som fonderna är värda nu, men de pengarna ska gå till ett körkort som man nog inte kommer att få heller så de är ju bra med de? eller inte alls.

Så får väl försöka skaffa ett jobb innan dess då, ska ringa till några jobb som verkar intressanta och inte ett dugg svåra att göra, sen behövde man ingen erfarenhet eller någon speciell utbildning. Så de gäller att vara tidig så man vet om man kanske kan komma in med ett CV och ett personligt brev som man var tvungen att ha med sig. Visst CV är obligatoriskt när man ska söka jobb :) men personligt brev de vill en del ha.
Kan väl alltid hoppas på att man får komma in och lämna CV:t och att dem ska vara intresserade av att ha mig där.. Så får man vara trevlig mot dem osv. Sen framför allt visa att man är intresserad och verkligen vill ha jobbet för annars så kanske någon annan får de och det vill man ju inte ska hända.
Skulle vara hur gött som helst att ha en egen inkomst så man kanske kan flytta hemifrån och betala sina egna räkningar och liksom känna att man har ett "eget" liv om man ska säga så:p haha, sen ska jag nog ta bort "rätten" som morsan har att hon kan se hur mycket pengar jag har kvar. De ska ju inte hon behöva se när jag har ett jobb osv.

För övrigt så ligger 2 av jobben i Örebro och 1 av dem i Karlskoga. Men det lutar nog att man ringer till de i Örebro :p Skulle man få jobbet så får man försöka skaffa lägenhet vilket inte är så speciellt lätt. Sen ska det ju vara en skaplig hyra också. För att kunna betala den om man skulle få en så måste man ha ett jobb först :p haha, annars går det ju inte.

Igår så var man iväg till mosters sommarstuga :p åkte dit med mopeden och de tog inte så lång tid som jag trodde att det skulle ta :p Först så åkte jag fel så man fick åka tillbaka en bit, så efter 5 minuter kanske så kommer dem med bilen bakom mig. Och jag åker väldigt sakta på grusvägar eftersom mopeder inte riktigt är byggda för att åka på en sådan grusväg som jag åkte på. Men man hittade ju iaf dit så det var ju en fördel :) hehe..

Ja nu blev det allt ett långt inlägg, men de blir så när man kommer på en massa saker som man vill skriva :p
Sen vill jag bara påminna om mobiltelefonerna att de är fortfarande till Salu allihop. Vill bara bli av med dem.
De ligger bara och skräpar ändå.

Jag älskar dig min älskling väldigt mycket<3<3<3<3<3<3<3

Hare bra// Swampeen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: