Torsdag, Urfattig, Sparande, Skulle ha varit & Löjligt

Idag är det torsdag och då innebär det att de är unga mödrar på kanal 5 och då är de så klart dubbla avsnitt de gillar man :) I för sig de är inte förens 20:00 ikväll så innan dess ska man väl försöka göra någonting. Skulle behöva köra en vända med dammsugaren & göra lite fint, men har inte orkats göra de än tråkigt nog. Får göra det när man fått energi till att göra de. Så får väl hoppas på att man försöker fördriva tiden med någonting innan dess.

Så nu är man verkligen urfattig och då menar jag verkligen de också, för att jag ringde till kommunal angående en räkning som jag undrade lite över. Så fick man sitta i telefonkö ett tag innan man kom fram till den man skulle få prata med. Jag presenterade mig och vad saken gällde, så fick jag ge personuppgifter osv sånt man måste säga till dem när de frågar. Så berättade jag om den där räkningen och de var så att på den första som jag fick så stog det avser 2009-08 och då var de för denna månad augusti, och några dagar senare då fick jag en till som de stog avser 2009-07 på och då frågade jag om jag var tvungen att betala den också, och gissa vad svaret blev, jo ja var tvungen att betala den eftersom den var för Juli månad alltså förra månaden. Så de var ju bara att betala och se glad ut, så sätter man sig vid datorn på nedervåningen och ska betala den dära först på kontot hade jag typ 88 kr och sen när man betalat den där räkningen då så landade de slutligen på 7 kr, då är man verklingen urfattig . Så har liksom de att leva på också.
Men en god nyhet fanns de iaf de var att mina fonder låg plus :) de hade gått upp så från att vara back med 200 ungefär till 28 kr ;p Så de var värda runt 6400 kr :) Så har man lite slantar till att köpa lite möbler osv tills man flyttar hemifrån.

För att jag ska kunna sätta igång ett vettigt sparande så jag inte ska slösa upp alla pengar som jag får sen för att jag har praktik då ska jag köpa en så kallad "inbrottsäker burk" alltså de jag menar med de är att man bara kan öppna den med en konservöppnare. Då tänkte jag så här att när jag får ersättningen från försäkringskassan och allt de här så tänker jag lägga i en 500-ring varje månad försöka iaf. Har jag sen sådan burk så vet jag att den burken ska jag inte in i, så är det bara. Sen när burken är full och de inte går i mer så då kan man öppna och se hur mycket man har sparat under den tiden man har haft på sig att fylla den. En sådan burk kostar typ 10 kr lr nå, inget farligt alls. Och helt perfekt för den som inte ska in i den. hihi, de var allt om sparande de. hihi :p

De skulle ha varit 7 månader mellan oss idag men de blev bara 6 månader :( ville att de skulle ha blivit många många fler underbara månader tillsammans med dig. Men tråkigt nog så gjorde du slut med mig :/ vilket jag inte ville. Får väl försöka leva med att vi bara är vänner, vilket är väldigt svårt just nu..

En sak tycker jag är fruktansvärt löjligt att folk kommenterar som anonyma, alltså kan ni inte stå för att ni ska skriva era namn lr vaddå? Tror nog att det är fler än bara jag som tycker det är löjligt att folk kommenterar utan att skriva sina namn, då verkar de ju vara så att ni inte vill stå för de ni skriver utan att ni tänker " Jag kan kommentera anonymt så den personen som äger bloggen inte får veta vad jag heter lr vem jag är ". Jag tycker iaf att det är LÖJLIGT !! och att ni är fega och inte vågar skriva era riktiga namn.


Hare bra// Swampeen



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: