30 Juli

Jadå skriver man här igen då ;p hehe.. Idag så har man bakat en bärkaka med blåbär som jag fick recept på av en kompis :p Den blev ganska lyckad efter att få ha börjat om en gång :p haha.. Så nästa gång jag ska göra den där så ska jag dels ha lite mer blåbär och inte göra samma misstag som jag redan gjort. Det blev liksom en deg av de hela och ingen smet, för typ när jag hade nästan haft i mjölet så sa morsan att jag inte skulle ha haft elvispen hela tiden utan bara till äggen, vaniljsockret och sockret. Så då stog jag där så funderade jag när ja tittade på den dära nej jag måste nog fan göra om den här och göra de från början. Så ja började smälta smör först och tänkte att ja jag kanske kan rädda den ändå utan att jag ska behöva börja om. Men sen så såg jag att sockret var slut så då blev de av att åka till affären med moppen. Sen så gjorde jag om allting till den där kakan. Kan tänka mig att de tog minst 1h 30 minuter innan jag var klar med allting från de att skiten blev till deg till att den var klar :p HAHA..
Men ska iaf inte göra om samma misstag igen :p Men tillslut blev den ganska lyckad och jag tog kort på den :p

Så bakade jag chokladmuffins också när syrran fyllde ;p kan visa kort på dem med :) hihi..

Bärkakan som jag gjorde :p dock redan ätet av den. Mycket populär kan jag meddela.



Chokladmuffisarna ;d dessa kommer ifrån en kokbok som heter 7 sorters kakor (:



De var mina bakverk de ;p
Får tacka Annelie som gav mig receptet på bärkakan :)
Ni kan läsa hennes blogg http://xebx.bloggsida.se där har ni hennes blogg :) Det är bara att fråga om ni vill ha recept lr tips på någonting som är ätbart ;d med tanke på att hon går hotell & resturangprogrammet :)

För övrigt idag så regnar det vilket inte är världens roligaste väder direkt, så får väl helt enkelt se vad det blir för någonting :p finns ju inte så mycket att göra som sagt.

Det var väl allt för idag :p ska titta på Norska unga mödrar alldeles snart :) hihi..

Jag älskar dig älskling<3<3<3<3<3<3
Saknar dig väldigt mycket<3<3<3<3





Hare bra// Swampeen
Annelie

Det blev ju bra Sandra:) Man kan inte lyckas första gången, men det är bara att pröva om och om och om igen:) Tyckte du om kakan?

PUBLICERAT DEN 2009-07-31 KLOCKAN 10:34:36
BLOGG: http://xebx.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: