Måndag, Unga Mödrar & Riverside

Idag är det Måndag och det är ny vecka, först så var man iväg för att få papper till försäkringskassan påskrivna och sen bar det iväg till praktiken och där fick man bland annat prismärka en massa krukor och tomtar :P de tog ett tag kan jag säga. Sen när man väl var klar med det dära så blev de att göra lite småsysslor bara, finns inte så mycket att göra nu innan första advent. När klockan vart 2 så cyklade man först iväg för att posta de där till försäkringskassan sen blev det att cykla hem, när man kom hem så gjorde man sig en bowlingmacka ( det är alltså en macka med falukorv och stekt ägg på :P man steker allting i stekpannan tillsammans. Haha, inte så nyttigt men ganska gött när man vill ha någonting snabbt att äta :P Så duger en sån.
När man hade gjort det så blev det spela lite Wii Sport Resort en stund, sen blev det att sitta ve datorn vilket inte är så ovanligt när det gäller mig, haha.
Sen så började Unga Mödrar halv 5, de var rätt bra faktiskt. Men en sak störde jag mig på att det var en av mammorna som är med i programmet som lämnade sin 6 månader dotter på dagis och det är väl lite för tidigt för en sån liten bebis, hon har inget jobb. Om jag hade varit hon så skulle jag ha lämnat mitt barn på dagis när den hade fyllt 1 eller 2 :P det är iaf en mer lämplig ålder för att lämna sitt barn på dagis eller förskola som det egentligen heter. Tycker ni samma som jag eller har ni en annan åsikt?

Så hann man även med ett Riverside avsnitt under pausen på programmet, tänk att reklamen på kanal 5 ska vara så himla lång jämt. De där avsnittet som jag tittade på med riverside var typ 4 minuter och på dom minutrarna hann jag att titta på avsnittet och sedan övergå till Unga Mödrar igen. Tänk att pausen kan vara till en fördel ibland xD haha.

Just nu så lyssnar man lite på musik, de blir så tyst annars om man inte gör de :P Det är bara så.
Så glömde man bort att ringa till de där jobbet som jag skrev om igår tror jag det var. Men nu har jag hittat 2 andra intressanta jobb ist så det blir nog att ta kontakt med dom :P Måste verkligen ta tummen ur röven och hitta något jobb.. Det är bara tråkigt att ha praktik och sen dels inte får betalt för de lr ah det får man i för sig men det är typ 3000 kr man får. Vore så mycket bättre om man hade ett heltidsjobb och fick över 15000 kanske varje månad :P skulle va gött & ha det.
Ikväll vet jag väl inte riktigt vad det blir, men tror att det blir att titta på diverse program som dyker upp på tvn.

Hare bra// Swampeen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: