Torsdag, Ny månad, Panta, Smått sur & Lyxfällan

Idag är det Torsdag och de är även ny månad och de känns att de är höst, de är ganska kallt ute och de innebär nog att de kommer bli väldigt mycket snö iår eftersom det är så kallt på nätterna och även på dagarna. Får väl se om denna månad ger nya möjligheter som man brukar säga. Hoppas kan man iaf alltid göra.
Denna dag kommer nog att bestå av att man ska iväg och panta så man får lite extra pengar när man inte har fått pengarna från f-kassan än, alltså ska de ta flera år innan man får nå pengar eller ? Har väntat i flera veckor och de säger att de ska ta 14 dagar innan pengarna kommer och de har gått mer än de och jag har fortfarande inte fått nå. Så är smått sur på de dära. I den här lång tid tog de inte när man fick underhållsstöd, då fick jag för 2 månader och så tog de inte alls så här lång tid som de har gjort nu. Som sagt jag gillar inte f-kassan för tillfället lr snarare jag har aldrig gjort de egentligen. Blir glad bara jag får pengarna någon jävla gång !

Ikväll blir det Lyxfällan, ska bli intresssant att se hur de går för den personen som är med idag. Man lär sig faktiskt lite själv när man väl tittar på de där för då ser man verkligen vart pengarna tar vägen med allting man köper. Då får man nog en tankeställare själv att man kanske ska tänka efter innan man köper en sak att behöver jag verkligen den här eller inte. Men som sagt alla tänker inte så.


Hare bra//Swampeen





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: