Bärmuffins

Här kommer ett recept på Bärmuffins :P (Har säkert lagt ut de en gång) , men gör det igen.
12st blir det men de kan variera beroende på om man använder sig av pappersformar eller en muffinspanna.

Ugn: 200 grader
Varmluft: 175 grader

100 G Margarin eller Smör
1 1/2 dl Socker
4 Ägg
5 dl Vetemjöl
1 tsk Bakpulver
1 tsk Vaniljsocker
1 dl Mjölk

Fyllning: Ca 1 1/2 dl Färska bär t.ex. Hallon, Blåbär.

Smällt matfettet och låt de svalna
Rör matfett och socker poröst. Tillsätt äggen ett i taget under kraftig omrörning.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Rör ner blandningen i smeten och tillsätt vätskan (mjölken). Om du har en muffinspanna så smörjer du in den med smör annars så kan man ta muffinsformar i papper.
Gör en liten fördjupning i mitten på smeten och lägg i bären.
Grädda mitt i ugnen 15-20 min, har man pappersformar så ca 15min (jag brukar ha lite längre).
Låt muffinsen svalna.


(Bilden tagen ifrån Google ) .

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: