Måndag, Korp Match & Dagens Fråga

Idag är det måndag och en ny vecka, det som kommer att hända idag är väl att man ska spela dubbel korp match och plugga till tentan som jag har på lördag. Så det är alltid bra att kunna vara förberedd och ha läst en massa så de är ju en fördel att ha gjort de. Tycker själv att det är en fördel i alla fall, så det blir i alla fall att plugga till den. Sen har man fått 2st nya inlämningsuppgifter också som måste göras också.

Så har man fått 2st mail ifrån Media Markt, ni som har läst min blogg tidigare vet om att jag har sökt jobb där, fick svar idag och svaret var ett nej, vilket jag redan visste med tanke på att det var liksom över 100 ansökningar dit så de kvittar.

Har sökt ett annat jobb på teknik magasinet och hoppas på att jag får det. Men som sagt man kan inte bara söka ett utan man måste kanske söka en 20 jobb eller nå. Sen så lär man ha ett bra CV också sen dels komma på ett bra personligt brev också, men det är inte lika svårt som att skriva ett CV. Men så är det tyvärr när det är lågkonjunktur, men får väl hoppas på att de vänder och att det finns flera jobb att söka som man kan tänkas vara intresserad av.

Jaja nog om det dära.

 

Just nu så kollar man på andra delen av millennium trillogin Flickan som lekte med elden, sen efter det tänkte jag kolla på Luftslottet som sprängdes. När jag har kollat klart på dom så blir det att läsa till tentan och det är ett måste. Annars klarar man den inte om man inte har läst tillräckligt mycket och inte har lyssnat på vad föreläsaren har sagt.

Nu vart det allt ett ganska långt inlägg, men det blir så när man kommer på en del saker som man vill ha sagt. Haha, sen får man väl hoppas på att folk som läser den tycker den är bra.

 

Dagens fråga idag: Vad tycker ni att jag ska ha med i min blogg och vad ska jag skriva om? Skulle vara roligt att veta, eller tycker ni att det är bra de jag redan skriver.. Är tacksam för åsikter.

 

gabriella,

personligt brev är ju 100 gånger svårare att skriva än ett CV. ;s

PUBLICERAT DEN 2010-03-22 KLOCKAN 10:58:18
BLOGG: http://gabriellawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: